U heeft bedrijfspand gekocht ?
U gaat verbouwen ?
U bent bezig met een hypotheek ?
U heeft een waardering voor de fiscus nodig ?
U heeft een pand op het oog, maar weet niet wat het waard is ?
Wij waarderen woning, appartementen, bedrijfspanden voor particulieren en bedrijven. Wat is een pand waard? Stel ons die vraag en u krijgt een betrouwbaar antwoord. Als één van de grootste makelaars van de regio’s Delft zijn we als geen ander op de hoogte van de marktsituatie.
Met een taxateur van Björnd Makelaardij heeft u zekerheid over de waarde van uw pand. Dat kan een goed handvat zijn als u op het punt staat een pand te kopen of te verkopen en twijfelt over een reële vraagprijs.
Wij zijn uw taxateur voor bedrijfspanden met name MKB panden zijn voor ons bekend terrein o.a. de Delftse binnenstad kennen wij als geen ander.
Wij zijn als grootste lokale bedrijfsmakelaar ook taxateur voor de zakelijk markt. Wij zijn ingeschreven als bedrijfstaxateur bij de NVM, Vastgoedcert & NRVT en taxeren o.a. voor Rabobank, ING, Abnamro, FGH Bank, Triodos Bank en nog vele andere partijen.
Delft, Delfgauw, delen van Den Haag,
Pijnacker, Rijswijk, Den Hoorn, Schipluiden,
Den Hoorn, Wateringen e.o.
Telefonisch bespreken wij met u wat voor taxatie u nodig heeft en brengen wij een passende offerte uit.
Het moet altijd helder zijn voor welk doel de taxatie wordt opgesteld, bijvoorbeeld: waardering van het onroerend goed in verhuurde of leeg staat ivm financiering.
Vraag uw hypotheekverstrekker om een duidelijk taxatie-doel dat vereenvoudigt de zaken voor u zelf en voorkomt onnodige aanpassingen achteraf en dus vertragingen.
Er dient altijd eerst een offerte te worden uitgebracht welke u dient te tekenen voor akkoord. Wij vragen bij u alle benodigde stukken (o.a. huurcontracten, actuele huren, plattegronden etc) Daarnaast raadplegen wij diverse instanties inzake het bestemmingsplan, de bodemgesteldheid en juridische documenten.
Daarna maken wij een afspraak voor de opname van het pand en we bekijken ter plaatse de staat van onderhoud, ligging en alle overige zaken.
De rapportage wordt dan opgesteld en deze wordt ook nog bekeken door een 2e taxateur welke verklaring (plausabiliteitsverklaring) zal tekenen als hij het eens is met de rapportage.
Wij leggen u de rapportage in concept voor en daarna wordt de taxatie ondertekend en per mail aan u opgeleverd.
De doorloop tijd is meestal 2 tot 3 weken en hangt af van de complexiteit van de taxatie, drukte en wanneer wij alle gevraagde gegevens hebben ontvangen (van u en de instanties).
De kosten varieren enorm daar panden en vraagstukken dit ook doen.
U moet rekenen op een tarief tussen 850,= en 3500,= excl. btw, wij stellen voor u een passende offerte op nadat u ons heeft verteld wat u nodig heeft.
VRAGEN?